2019-10-31 07:48:53

Projektni dan

Kao što smo već spomenuli, 25. listopada 2019. dan je posvećen drveću. Osim što su naši učenici i nastavnici podržali inicijativu „Zasadi drvo, ne budi panj” te zasadili drveće u okolišu škole, i nastavu su obilježile brojne aktivnosti posvećene prirodi i biljkama. Svi su se nastavnici potrudili istaknuti važnost drveća u životu čovjeka i povezati ga sa svojim nastavnim predmetom.

 

Tako su na satu Kemije i Biologije učenici 2.c i 4.c razreda radili suhu destilaciju drveta te prezentacije o biološkim karakteristikama biljaka koje su posadili. Učenici 2.c razreda i na Satu razrednika posvetili su se drveću pa su pisali priče i pjesme o odabranim biljkama.

Na satu Francuskoga jezika učenici 1.b i 1.c gledali su animirani film "L'arbre qui était trop fier" ("Drvo koje je bilo preponosno"). Na temelju radnje filma naučili su kako se na francuskom nazivaju vrste drveća poput stabla manga i smokve.

Na Engleskom jeziku u 1.b učenici su obradili pjesmu "Lemon tree" ("Fool’s garden"). Najprije su rješavali nastavni listić uz slušanje, a nakon slušanja i zapjevali. Na kraju su slikovno prikazali kako su doživjeli pjesmu i Lemon tree.

Na nastavi Engleskoga jezika učenici prvih razreda čitali su i tekst o dijelovima drveća i životu te o procesima koji se odvijaju u drveću, a treći su razredi gledali Oskarom nagrađen film nastao prema književnom djelu „The Man Who Planted Trees” Jean Gionoa te čitali ulomke i rješavali zadatke povezane s njima.

Na nastavi Njemačkoga jezika učenici su se upoznali s inicijativom mladoga Nijemca Felixa Finkbeinera "Plant for a planet" kojoj je cilj da djeca u svakoj državi svijeta zasade milijun stabala.

Na satu Hrvatskoga jezika učenici 2.b razreda istraživali su simboliku drveća (hrasta, masline, jabuke, lovora, jasena, mirte, vrbe), otkrivali koje se stablo u mitologiji povezuje sa Zeusom, Posejdonom, Apolonom, Hadom, Herom i Atenom te u kojim književnim djelima pronalazimo motiv šume i stabla. Nekolicina učenika nacrtala je stablo hrasta, masline, jabuke, mirte i lovora.

I učenici 1.b i 3.c razreda marljivo su se uključili u projektne aktivnosti na Hrvatskom jeziku. Prvi se razred posvetio jezicima, podrijetlu i zajedničkim obilježjima jezika te su učenici proučavali stablo indoeuropskih jezika, a kako bi lakše usvojili nastavne sadržaje, okušali su se i u likovnom prikazivanju stabla. Učenici 3.c razreda bavili su se temama dokazivanja pa su na satu raspravljali o tvrdnjama povezanima s projektnim danom.

Učenici 4. b razreda na satu Geografije pogledali su film "Nestajanje šuma" s naglaskom na dalekosežne posljedice istoga. S obzirom na to da film traje jedan sat, nisu imali vremena za još koju aktivnost povezanu s filmom i/ili temom.

Vrijedni su bili i naši matematičari. Posvetili su se proračunu sadnje drvoreda u jednoj križevačkoj ulici. Zadatke su povezali s gradivom koje obrađuju (u 1. razredu - algebarski izrazi i potencije, a u 3 razredu -  trigonometrija) te računali koliko se kilopmetara drvoreda sadi, koliki je razmak među stablima, koliki je ukupan broj stabala i koliko je kojih stabala zastupljeno. Računali su i cijenu i troškovnik kupovine sadnica, a izradili su i proračun visine stabala kroz godine.

Učenici 4.a računali su eksponencijalni rast biljaka i uništavanje šuma (koje je također eksponencijalno).

školska se knjižničarka uključila u projektni dan i to postavljanjem mini-izložbe u izložbenoj vitrini ispred školske knjižnice. Na temu drveća i šuma izložene su knjige iz fonda školske knjižnice te lirske pjesme hrvatskih pjesnika T. Ujevića, V. Nazora, I. G. Kovačića, D. Tadijanovića i G. Viteza, kao i nekoliko mudrih i poticajnih misli i poslovica o drveću.

Nakraju još moramo istaknuti da su i učenici i nastavnici zadovoljni projektnim aktivnostima, a o tome koliko ih se dojmio projektni dan, najbolje svjedoče fotografije u prilogu.


Gimnazija Ivana Zakmardija Dijankovečkoga Križevci