U razdoblju od listopada do prosinca 2025. učenici Gimnazije Ivana Zakmardija Dijankovečkoga
Križevci sudjelovali su u nizu radionica posvećenih mentalnom zdravlju, psihološkoj dobrobiti te
razvoju aktivnog i odgovornog građanstva. Program je proveden u suradnji s Udrugom K.V.A.R.K., u
sklopu projekta Klub kulture – multimedijalni i kulturni centar, uz potporu Ministarstva znanosti,
obrazovanja i mladih.
Učenici 2.c razreda sudjelovali su 14. listopada na radionici „Upravljanje stresom: ravnoteža u
kaosu“, koju je vodila Ivana Koren, mag. educ. philol. angl. et mag. paed., edukantica integrativne
psihoterapije za djecu i adolescente. Kroz praktične vježbe disanja, opuštanja i mindfulnessa učenici
su učili prepoznati vlastite izvore stresa i razvijati strategije za očuvanje unutarnje ravnoteže.
Razred 1.b imao je priliku 16. listopada sudjelovati u dvjema radionicama održanima u Dnevnom
boravku Galerije K2. Marina Švagelj Jažić iz Udruge HERA vodila je teme „Elektroničko nasilje“ i
„Rodni stereotipi i rodna jednakost“. Učenici su kroz razgovor i interaktivne aktivnosti upoznali
oblike elektroničkog nasilja, načine zaštite u digitalnom okruženju te važnost reagiranja kada nasilje
primijete. U drugom dijelu susreta promišljali su o rodnim ulogama, tome kako nastaju te kako ih
prepoznati i mijenjati u cilju stvaranja ravnopravnijih odnosa.
Dan kasnije, 17. listopada, učenici 1.a i 1.c razreda prisustvovali su radionici „Prevencija ovisnosti o
digitalnim medijima i alatima“, također u organizaciji Udruge HERA. Kroz primjere iz svakodnevice
analizirali su vlastite navike korištenja interneta, upoznali rizike pretjeranog boravka online te učili
kako održati zdravu ravnotežu između digitalnog i stvarnog svijeta.
Učenici 3.c razreda 3. studenoga sudjelovali su u radionici „Fakat ili fejk?” koju je vodila Lucija
Jelenčić, mag. paed. soc. Na konkretnim primjerima analizirali su različite medijske sadržaje, razvijali
vještinu prepoznavanja lažnih vijesti i raspravljali o važnosti donošenja informiranih odluka u
medijski zasićenom okruženju.
U 2.a razredu 4. prosinca održana je radionica „Odgađanje obaveza“, ponovno pod vodstvom Ivane
Koren. Učenici su istraživali razloge zbog kojih najčešće odgađamo važne zadatke te su upoznali
konkretne strategije koje mogu pomoći u boljoj organizaciji vremena i obaveza.
Ususret Međunarodnom danu ljudskih prava, 9. prosinca u 3.b razredu provedena je radionica
„Jednaki i jednakiji“. Učenici su se upoznali s temeljnim pojmovima i povijesnim razvojem ljudskih
prava, analizirali primjere mogućeg kršenja prava te kroz praktične aktivnosti promišljali o
nejednakostima u suvremenom društvu.
Gimnazija Ivana Zakmardija Dijankovečkoga Križevci zahvaljuje Udruzi K.V.A.R.K. te svim
voditeljicama radionica na suradnji, trudu i vrijednom doprinosu osnaživanju naših učenika, a ujedno
se nadamo i uspješnoj suradnji u budućnosti!
Mirela Babić Vukalović, mag. paed.









