Mobilna aplikacija za vježbanje zadataka NCVVO
Hrvatski na maturi Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Jezični savjetnik Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Hrvatski u školi novi portal Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Bolje je hrvatski- Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Hrvatski na državnoj maturi - mobilna aplikacija
Nikola Tesla- Nacionalni portal za učenje na daljinu
eLektire- besplatne knjige za učenike i nastavnike
Engleski jezik online - učite uz pomoć British Councila
freeCodeCamp - naučite kodirati
Besplatni online tečajevi na Harvardu
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ana Bratić i njena mentorica Jelena Miklečić sudjelovale su na državnoj smotri literarnog, dramsko-scenskog i novinarskog stvaralaštva LiDraNo 2017. u konkurenciji srednjoškolaca koja se održavala u Primoštenu od 22. do 24. ožujka u hotelu „Zora“.
Sam LiDraNo funkcionira na način da se učenici natječu u nekoliko kategorija: samostalni ili skupni scenski nastupi, novinarski članci, školski listovi, radijske emisije i literarni radovi. U kategoriji novinarskih radova pozivnicu je dobilo desetero školaraca, u kategoriji literarnih radova njih 15, a najviše se učenika natjecalo u kategoriji pojedinačnih scenskih nastupa, nas 36. U parovima se natječu učenici koji su dobili pozivnicu u kategoriji radijske emisije, a takvih je sedam, dok se u kategoriji školski listovi na državnom našlo desetero srednjoškolaca. Posljednja kategorija obuhvaća scenske nastupe učenika, a ukupno je pozivnicu dobilo 14 skupina koje se sastoje od po nekoliko učenika.
Niti u jednom dijelu natjecanja, bilo to na školskoj, županijskoj ili državnoj razini, nema poretka, već se samo iznose mišljenja i sugestivni komentari komisije. Moramo biti svjesni činjenice da u ocjenjivanju nečijeg spisateljskog ili glumačkog rada ocjenjivači ne mogu biti objektivni. Sve što mi radimo i što pripremimo za ovo umjetničko natjecanje bez natjecateljskog duha i jest zapravo pucanj na tuđe osjećaje; svima nam je cilj 'dotaknuti' onoga koji nas sluša, gleda, čita ili već nešto treće. A znamo i da se o ukusima ne raspravlja. Imala sam tu sreću da sam na općinskoj i županijskoj razini, koja se održavala u Đurđevcu, uspjela 'dotaknuti' komisiju, pa me je tako glumac Damir Poljičak uputio na državnu razinu.
Nakon dolaska, prvi dan, učenici i naši mentori smjestili smo se u svoje sobe i do navečer je trajao kratak odmor od puta. Poslije večere uslijedilo je svečano otvaranje smotre, a sudionike smotre pozdravili su Mario Kovač, predsjednik državnog povjerenstva, Emil Božikov, ravnatelj škole-domaćina, OŠ Brodarice te Jadranka Žarković-Pečenković, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje. Pred oko 300 gledatelja, sudionika i njihovih mentora, učenici su se predstavili svojim samostalnim scenskim nastupima. Nastupi su bili raspoređeni u tri skupine, jedna je skupina nastupila odmah prvu večer (među kojima sam billa i ja), a ostale dvije skupine sljedećeg dana, jedna prijepodne, jedna poslijepodne. Nastup je bio uspješno obavljen, a moja mentorica i ja bile smo jako zadovoljne kako je sve ispalo.
Sljedeći dan je uslijedio ostatak nastupa, što pojedinačnih, što skupnih, te okrugli stolovi za novinarske i literarne radove, a profesorica Jelena i ja smo (uz gledanje nastupa ostalih sudionika) imale dovoljno vrmena za uživanje, istraživanje i šetnju po prekrasnom Primoštenu.
Treći, ujedno i posljednji dan, održao se okrugli stol za pojedinačne scenske nastupe. Iz komisije su bili prisutni dramaturg Jasen Boko, dramska pedagoginja Jadranka Korda Krušlin te profesorica Maja Zrnčić (Ministarstvo kulture RH, članica središnjeg odbora). Dobila sam jako dobre komentare i pohvale za hrabrost zbog uzimanja teškog i dosta zahtjevnog teksta iz drame Antona Pavloviča Čehova „Galeb“. Uz komentiranje nastupa, članovi povjerenstva podijelili su nam zbornike i priznanja za sudjelovanje.
U hotelu „Zora“, gdje se sve održavalo, imali smo zbilja sve. Ponuda im je više nego raznolika, a ono što je nama najbitnije da su nam dali jest – sloboda. U tom su polju svi bili i više nego kolegijalni: dopuštena su nam kasnonoćna okupljanja po sobama uz gitaru (ponekad i dvije), a kada smo postali prebučni, jednostavno su nas zamolili da se premjestimo – na plažu. Posebane pohvale definitivno idu kuharima i kuharicama hotela – svima će ostati u lijepom sjećanju.
LiDraNo se završio u petak i nakon predugog puta kući možemo samo čekati da nam se dojmovi slegnu i krenuti u nove školske i životne pobjede. Mnogi će ostati u kontaktu, neke nećemo nikada više vidjeti, no prekrasne uspomene će nas pratiti, pa ako ne cijeli život, dok ne posenilimo. Nažalost, neću prisustvovati idućem LiDraNu, moje je vrijeme za to isteklo, no nadam se da će ga svi pamtiti baš kao što ću ja pamtiti ovaj.
Ana Bratić, 4.d